ewangeliczni

Bezpłatne sposoby na zwiększanie zasięgów na Instagramie.

Publikowanie zróżnicowanych treści (posty np rozrywkowe vs branżowe).

Aby twój profil był ciekawszy i bogatszy, docierał do różnych odbiorców i ich szerszego grona, publikuj różnego rodzaju treści*, takie jak:

  • Posty,
  • Rolki/Reelsy,
  • Relacje/Stories.

Aby zwiększyć zasięg swojego konta warto nie tylko publikować każde z wymienionych wyżej różnych rodzajów publikacji, ale również zadbać o to, aby prezentowane w nich treści były zróżnicowane. To znaczy, że np. w postach prezentujemy nie tylko treści stricte branżowe ale przeplatamy je naprzemiennie z treściami luźniejszymi np. rozrywkowymi, czy lifestylowymi. Warto też zadbać o systematyczność, wówczas nasze treści na pewno zyskają większe zasięgi.

*omówione szczegółowo w rozdziale 3, odcinka 7.

Zadawanie pytań.

Zasięg naszych treści jest zwiększany przez platformę jeśli spełniają one podstawowe założenie platformy. Mowa o nawiązywaniu relacji. Jedną z jej form jest zadawanie pytań. Poprzez wstawianie pytania do naszej treści, prowokujemy nawiązanie dialogu z naszymi odbiorcami. Jest to również sposób na określenie tematu rozmowy. W ten sposób nakreślasz swym odbiorcom, jakie przyświecają Ci wartości.

Przykłady:

Oznaczanie.

Oznacz w swoim poście, komentarzu czy na zdjęciu inny profil/firmę/Kościół – dzięki temu profil/firma/Kościół otrzyma powiadomienie o oznaczeniu (tzw. otagowaniu), a post będzie widoczny dla określonej grupy odbiorców.

Aby oznaczyć kogoś, wpisz symbol @ bezpośrednio przed nazwą użytkownika tej osoby (na przykład @kosciolfiladelfia). Nie umieszczaj spacji między symbolem @ a nazwą użytkownika.

Przykłady:

Aby dodać oznaczenie w poście kliknij Oznacz osoby, a następnie Dodaj znacznik.                              Aby dodać oznaczenie w relacji kliknij @WZMIANKA.

Dodając oznaczenia możesz również współtworzyć posty na Instagramie. Aby współtworzyć post kliknij Zaproś współtwórcę. Współtwórca może udostępnić współtworzony post w swojej siatce profilu oraz obserwującym osobom w Aktualnościach. Będzie wówczas widnieć jako jeden z autorów posta.

Przykład:

Udostępnianie.

Udostępnianie to nic innego, jak rozprzestrzenianie naszych, bądź czyichś treści. Jeśli tworzysz ciekawy, zabawny, inspirujący, edukacyjny kontent możesz liczyć na to, że twoje treści będą udostępniane i rozprzestrzeniane – to świetny sposób na budowanie zasięgów.

Aby udostępnić:

  • Kliknij w ikonkę 3 kropek w opublikowanej treści, aby rozwinąć menu, w którym będzie opcja Udostępnij w… , bądź Udostępnij, w zależności czy działamy z pozycji udostępniania posta, relacji czy rolki.
  • Kliknij w ikonkę Strzałki w opublikowanej treści, aby wysłać daną treść utworzonej grupie, pojedynczym osobom, bądź dodać do swojej relacji

Relacje.

Relacje będą widoczne przez 24h, dla:

  • znajomych,
  • obserwujących,
  • kontaktów z messengera,

Jeśli tylko ustawisz je jako publiczne.

Relacje zachęcają do dyskusji, podnoszą poziom aktywność obserwatorów. Wzbogacaj relacje o ankiety, quizy czy specjalne okna do zadawania pytań. To wszystko wpłynie na zwiększenie zasięgu twojego konta.

Rolki/Reelsy.

Rolki osiągają największe zasięgi z publikowanych przez Ciebie treści, dlatego nie warto z nich rezygnować. Dzięki rolkom docieramy do szerokiego grona użytkowników Instagrama, którzy jeśli tylko zostaną zaciekawieni opublikowaną przez Ciebie treścią wejdą na twoje konto i być może zaczną je obserwować. To krótkie filmiki, których długość nie może przekroczyć 90 sekund. Wzbogacaj je o teksty, muzykę, eksperymentuj z dodawaniem różnych efektów.

Ustaw rolki jako publiczne, aby mogły być widoczne dla wszystkich użytkowników Instagrama i zobacz, jak duże zasięgi osiągają. Zazwyczaj jest to liczba przekraczająca liczbę osób obserwujących twój profil.

Przykłady 

Hashtagi.

Hasztagi to krótkie sformułowania określające temat opublikowanej treści, zdecydowanie królują na Instagramie. Tutaj niemalże nie ma ograniczeń. Jeśli tylko używamy # zgodnych z przekazaną treścią możemy na końcu posta wstawić nawet 30 takich #, w relacji 1. Dzięki temu nasz post może częściej pojawiać się w wynikach wyszukiwania. Jak je dobierać:

  • powinny odnosić się do twojej marki,
  • muszą być zgodne z treścią posta czy relacji
  • #bez #znaków #interpunkcyjnych
  • jeśli chcemy użyć # z dwoma słowami warto oddzielić je dużą literą: zamiast #socialmedia lepiej #SocialMedia

Aby sprawdzić statystyki hashtagów musisz uruchomić kampanię płatną swojego posta. Wówczas w statystykach, pojawią się informacje, podobne do tych poniżej.

                                         

Rekomendowane narzędzia do wyszukiwania hashtagów, to:

  • TagsFinder,
  • IQ Hashtags,

Zostały one szczegółowo omówione w odcinku 3, rozdział 4, gdzie znajdziesz wyjaśnienie, krok po kroku jak korzystać z tych programów.

Algorytm Instagrama.

Algorytm Instagrama to nic innego jak sztuczna inteligencja, która zbiera i analizuje informacje na temat każdego naszego najdrobniejszego ruchu: co polajkowaliśmy, co skomentowaliśmy, co zapisaliśmy itp. A wszystko po to, aby wyświetlać nam te treści, które z największym prawdopodobieństwem nas zainteresują.

Co lubi Instagram, jak tworzyć treści aby roboty/boty chciały je ‘bezinteresownie’ publikować?:

  • kolekcjonuj lajki ♥️ (publikuj treści o najkorzystniejszych porach, czyli wtedy, kiedy najwięcej twoich obserwatorów jest na Instagramie),
  • kolekcjonuj wyświetlenia (wzbudzaj zainteresowanie postem poprzez dodawanie chwytliwych tytułów),
  • kolekcjonuj komentarze (prowokuj do dyskusji poprzez zadawanie pytań), 
  • kolekcjonuj obserwujących (poprzez aktywne działanie i publikowanie interesujących/bawiących/edukujących treści),
  • kolekcjonuj udostępnienia (twórz na tyle interesujące, poruszające treści aby inni chcieli je udostępniać),
  • dodawaj hashtagi (używaj optymalnie 5-20 hashtagów w postach, maksymalnie 30, pamiętając aby się nie powielały),
  • utrzymuj relacje ze swymi obserwatorami (komentuj, lajkuj, udostępniaj, oznaczaj, pisz prywatne wiadomości),
  • oprócz postów dodawaj systematycznie również rolki i relacje,
  • w postach wstawiaj zarówno zdjęcia, zdjęcia karuzelowe jak i video,
  • nie stroń od video. Jeśli wstawiasz film, postaraj się aby odbiorca chciał zobaczyć go do końca. Jeszcze wyżej od filmów plusowane są LIVE’y.

Mateusz
Stefański

Creative director

Kreatywny wizjoner, marketingowiec-artysta. Zamiast chwytliwych haseł, woli od razu tworzyć z tego movement. Opracowuje strategie reklamowe, projektuje komunikację spójną z marką, planuje kampanie marketingowe i realizuje je na podstawie realnych potrzeb. Pierwsze kroki stawiał w 2014 roku w agencji reklamowej Engine w Sopocie. Od 2017 roku dyrektor wykonawczy Exodus Conference & Festival. Obecnie od 2019 roku realizuje szalone pomysły w roli dyrektora kreatywnego Kościoła Radość Życia w Gdańsku.

Olga
Nerc

Project Director

Współtworząca i kierująca wieloma zespołami marketingowymi w firmach Young Digital Planet, Nowa Era, Flugger farby. Od 2020 r. misjonarz, członek zespołu Ewangelicznej Polski. Z pasją tworzy i zarządza projektami. Współtworząca projekt Dziewczyny Się Spotykają, wyjazdy misyjne na Ukrainę oraz służbę dla małżeństw.

Paulina
Konieczny

Graphic Design

Z wykształcenia jest architektem, a na co dzień zajmuje się grafiką i tworzeniem brandingu. Zachwyca ją piękno połączone z funkcjonalnością. Jako brand designer pragnie tworzyć projekty, które będą odzwierciedleniem przedstawionej wizji, ale nie boi się również zapraszać swoich klientów do innowacyjnych rozwiązań. Wierzy, że każdy projekt może być dziełem o indywidualnym charakterze. Wraz z mężem Alkiem założyli Społeczność Miasto, w której od początku odpowiada za obszar designu, w tym za stworzenie identyfikacji wizualnej oraz grafik i wszelkich materiałów promocyjnych.

Gosia
Śmigielska

Film production

Z zawodu jest technikiem odzieży. Mimo że jej przygoda z szyciem i projektowaniem została wstrzymana, to obcowanie ze światem mody rozbudziło w niej chęci do kreatywniejszego stylu życia. Zaczęła interesować się grafiką, dokształcać w temacie fotografii i próbować krótkich form filmowych. W ten sposób od kilku lat aktywnie działa w branży kreatywnej. Obecnie jest studentką drugiego roku Sztuki Nowych Mediów na Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Gdańsku.

Estera
Wiaduch

Creative Writer

Absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku. Jej specjalność to gra na fagocie. W wolnej chwili realizuje się muzycznie w zespole ‘dzieła wybrane’. Nie tylko może tam pisać muzykę, ale i teksty, co okazało się jej kolejną pasją. Swoje pióro od dłuższego czasu może szkolić dzięki pracy dziennikarskiej w Nadmorskiej Grupie Medialnej (Norda.FM, Twoja Telewizja Morska, Nadmorski24.pl). Od kilku lat jest liderem młodzieżowym grupy WIDOKI. 

Dziękujemy za kontakt!

Już wkrótce reprezentant naszego zespołu odpowie
na Twoje pytania.

Magda
Ciszewska

Digital Marketing

Specjalizuje się w budowaniu i realizacji strategii marketingowo-sprzedażowych. Od paru lat związana z Wyższą Szkołą Bankową w Gdańsku, gdzie prowadzi zajęcia na kierunkach Social Media i Zintegrowany Marketing oraz e-Commerce. Swoją karierę zawodową poświęciła online marketingowi i nowym mediom. W ciągu 20 lat swojej pracy budowała globalne strategie marketingowe dla takich marek jak ClickMeeting, GetResponse, Heinz, Ford, Diageo, GlaxoSmithKline. Jest ekspertem w pozycjonowaniu marek, tworzeniu strategii marketingowych i wdrażaniu kampanii promocyjnych.