ewangeliczni

Dostosowanie kanału YouTube.

Personalizacja kanału YouTube ma duże znaczenie dla budowania marki Twojego Kościoła. Jest niezwykle prosta. Aby rozpocząć dostosowywanie kanału, kliknij w przycisk Dostosuj kanał w prawym górnym rogu strony domowej Twojego kanału.

Zostaniesz przekierowany do sekcji Dostosowywanie kanału.

Zdjęcia profilowe kanału.

W pierwszej kolejności należy dodać zdjęcia profilowe Twojego kanału. Aby to zrobić, wybierz opcję Marka w sekcji Dostosowywanie kanału.

Kliknij w przycisk Prześlij w sekcji Zdjęcie

Następnie wgraj wcześniej przygotowaną grafikę:

Minimalny rozmiar grafiki to 98x98px, lecz jeśli Twój obraz będzie miał zbyt niską rozdzielczość, możesz wgrać dowolne zdjęcie w kształcie kwadratu nie przekraczające 4MB. Pamiętaj, że obraz będzie wyświetlany w kształcie koła i do tego kształtu należy dostosować grafiki.

Wybierając zdjęcie profilowe pamiętaj, aby było dobrą reprezentacją Twojej marki. Rekomendowane jest użycie logotypu. Kolejnym ważnym elementem jest upewnienie się, żeby zdjęcie profilowe YouTube było spójne z identyfikacją wizualną Twojego Kościoła w innych kanałach komunikacyjnych np. Facebook, strona internetowa, Instagram.

Grafika na tło kanału.

Pod opcją dostosowanie zdjęcia profilowego, znajdziesz opcję wgrania grafiki w tle – Obraz baneru. Aby wgrać grafikę powtórz te same działania co przy wgrywaniu Zdjęcia w tle.

Dobra rada: Przygotowując grafikę upewnij się, że stosujesz obszar bezpieczny w układzie grafiki. Dzięki temu, na każdym urządzeniu Twoje zdjęcie wyświetli się w prawidłowy sposób:

Zła grafika:

Dobra grafika :

Znak wodny.

Ostatni z elementów, które warto dodać w personalizacji, to Znak wodny. Postępuj jak we wcześniejszych dwóch przypadkach. 

Możesz zdecydować, czy znak wodny ma być widoczny w trakcie całego filmu, na jego początku, czy też w wybranym przez Ciebie momencie. 

Dobra Rada: Najlepiej zastosować obraz z formacie .png z Transparentnym tłem. Wybierz tony neutralne, które będą dobrze komponowały się z jasnym i ciemnym tłem.

Opis kanału.

Opis kanału jest bardzo istotny, gdyż jego prawidłowa konfiguracja wpłynie na “wyszukiwalność” Twojego Kanału w YouTube. Opcja dodania opisu znajduje się w sekcji Dostosowywanie kanału w zakładce Podstawowe informacje.

Przygotowując opis na YouTube, upewnij się, że zawiera on następujące informacje: 

  • misję Twojego Kościoła – skrótowy opis w co wierzycie i kim jesteście,
  • nazwę Kościoła,
  • denominację Kościoła,
  • lokalizację Kościoła i nabożeństw,
  • godziny i dni spotkań,
  • dane kontaktowe,
  • słowa klucze np: Kościół, Kościół ewangeliczny, nabożeństwa.

Zbyt krótki opis:

Dobry opis:

Zwiastun kanału na stronie głównej.

Zwiastun kanału, to nic innego jak krótki film będący zajawką tego, jakie treści użytkownicy znajdą na Twoim kanale. Może przybrać formę krótkiej animacji lub nagrania wideo, w którym opiszesz kim jesteście i jakie treści znajdą się na kanale YouTube.

Spersonalizowany Adres URL.

Spersonalizowany URL kanału jest bardzo przydatnym narzędziem, jeśli chcesz kierować do kanału szerszą publiczność. Możesz umieszczać go na Facebooku, Instagramie i w różnych materiałach marketingowych. 

Niestety na początku nie będzie dla Ciebie dostępna opcja własnego adresu URL. 

Aby otrzymać dedykowany URL, kanał Twojego Kościoła musi spełnić następujące kryteria: 

  • mieć co najmniej 100 subskrybentów,
  • istnieć co najmniej od 30 dni,
  • mieć przesłane zdjęcie profilowe,
  • mieć przesłany obraz baneru.

Uwaga: YouTube zastrzega sobie prawo do zmiany, odebrania lub odzyskania niestandardowych adresów URL w dowolnym momencie. 

Przykład spersonalizowanego URL: https://www.youtube.com/user/ibetheltv

Link i Email.

Ostatnie dwa kluczowe elementy dostosowania kanału to Linki i Email. Umożliwią one kontakt z Naszym Kościołem oraz powiązanie kanału z profilami z innych mediach społecznościowych.

Dodawanie słów kluczowych do Twojego kanału.

Słowa kluczowe mają ogromne znaczenie dla widoczności Twojego kanału na YouTube. Ich odpowiednia konfiguracja ma pozytywny wpływ na budowanie organicznych zasięgów oraz promocję Twojego Kanału youtube. 

Opcje dodawania słów kluczowych do kanału znajdziesz w sekcji Ustawienia, w zakładce Kanał. Jest to jedna z dwóch Podstawowych informacji, jakie dodajesz do swojego kanału. Druga to Kraj zamieszkania.

W słowach kluczowych postaraj się umieścić te, które najlepiej opisują Twój Kościół oraz odnoszą się do treści i zagadnień jakie poruszasz na swoim kanale YouTube.

Więcej o metodach doboru słów kluczowych opowiemy na lekcji 13. 

Mateusz
Stefański

Creative director

Kreatywny wizjoner, marketingowiec-artysta. Zamiast chwytliwych haseł, woli od razu tworzyć z tego movement. Opracowuje strategie reklamowe, projektuje komunikację spójną z marką, planuje kampanie marketingowe i realizuje je na podstawie realnych potrzeb. Pierwsze kroki stawiał w 2014 roku w agencji reklamowej Engine w Sopocie. Od 2017 roku dyrektor wykonawczy Exodus Conference & Festival. Obecnie od 2019 roku realizuje szalone pomysły w roli dyrektora kreatywnego Kościoła Radość Życia w Gdańsku.

Olga
Nerc

Project Director

Współtworząca i kierująca wieloma zespołami marketingowymi w firmach Young Digital Planet, Nowa Era, Flugger farby. Od 2020 r. misjonarz, członek zespołu Ewangelicznej Polski. Z pasją tworzy i zarządza projektami. Współtworząca projekt Dziewczyny Się Spotykają, wyjazdy misyjne na Ukrainę oraz służbę dla małżeństw.

Paulina
Konieczny

Graphic Design

Z wykształcenia jest architektem, a na co dzień zajmuje się grafiką i tworzeniem brandingu. Zachwyca ją piękno połączone z funkcjonalnością. Jako brand designer pragnie tworzyć projekty, które będą odzwierciedleniem przedstawionej wizji, ale nie boi się również zapraszać swoich klientów do innowacyjnych rozwiązań. Wierzy, że każdy projekt może być dziełem o indywidualnym charakterze. Wraz z mężem Alkiem założyli Społeczność Miasto, w której od początku odpowiada za obszar designu, w tym za stworzenie identyfikacji wizualnej oraz grafik i wszelkich materiałów promocyjnych.

Gosia
Śmigielska

Film production

Z zawodu jest technikiem odzieży. Mimo że jej przygoda z szyciem i projektowaniem została wstrzymana, to obcowanie ze światem mody rozbudziło w niej chęci do kreatywniejszego stylu życia. Zaczęła interesować się grafiką, dokształcać w temacie fotografii i próbować krótkich form filmowych. W ten sposób od kilku lat aktywnie działa w branży kreatywnej. Obecnie jest studentką drugiego roku Sztuki Nowych Mediów na Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Gdańsku.

Estera
Wiaduch

Creative Writer

Absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku. Jej specjalność to gra na fagocie. W wolnej chwili realizuje się muzycznie w zespole ‘dzieła wybrane’. Nie tylko może tam pisać muzykę, ale i teksty, co okazało się jej kolejną pasją. Swoje pióro od dłuższego czasu może szkolić dzięki pracy dziennikarskiej w Nadmorskiej Grupie Medialnej (Norda.FM, Twoja Telewizja Morska, Nadmorski24.pl). Od kilku lat jest liderem młodzieżowym grupy WIDOKI. 

Dziękujemy za kontakt!

Już wkrótce reprezentant naszego zespołu odpowie
na Twoje pytania.

Magda
Ciszewska

Digital Marketing

Specjalizuje się w budowaniu i realizacji strategii marketingowo-sprzedażowych. Od paru lat związana z Wyższą Szkołą Bankową w Gdańsku, gdzie prowadzi zajęcia na kierunkach Social Media i Zintegrowany Marketing oraz e-Commerce. Swoją karierę zawodową poświęciła online marketingowi i nowym mediom. W ciągu 20 lat swojej pracy budowała globalne strategie marketingowe dla takich marek jak ClickMeeting, GetResponse, Heinz, Ford, Diageo, GlaxoSmithKline. Jest ekspertem w pozycjonowaniu marek, tworzeniu strategii marketingowych i wdrażaniu kampanii promocyjnych.