ewangeliczni

Jak założyć profil na Instagramie i opublikować pierwsze posty?

Rejestracja konta krok po kroku.

Aby założyć konto na Instagramie, możesz zrobić to na dwa sposoby:

  • Jeśli posiadasz konto na Facebooku można utworzyć konto na Instagramie logując się przez Facebooka,
  • Wypełnić potrzebne dane: Numer telefonu lub email, Imię i nazwisko, Nazwę użytkownika, utworzyć Hasło do konta.

W powyższych danych najważniejszy jest wybór nazwy, tzw. nick. Powinna być ona krótka, łatwa do zapamiętania, ciekawa. Nazwa może przyciągnąć uwagę i skłonić nowe osoby do zerknięcia na twój profil, czy nawet do jego zaobserwowania. Nie powinna być dłuższa niż 30 znaków. Składać może się z liter, cyfr, podkreśleń i kropek.

W kolejnym kroku wypełnij swoją datę urodzin. 

Dla Instagrama jest to bardzo ważne i weryfikuje te dane.

Po co wypełniamy datę urodzin? 

Po wypełnieniu powyższych danych twoje konto jest już założone.

Dane profilowe.

W kolejnym kroku Instagram sam podpowiada Ci co dalej powinieneś uzupełnić, aby dać się znaleźć innym użytkownikom Instagrama.

Zdjęcie profilowe przede wszystkim musi być dobrej jakości, okrągłe, bez napisów, bez logo, przejrzyste. Rozmiar minimalny 110*100 pikseli,  rozmiar maksymalny 180*180 pikseli. Użyj formatu jpeg.

Zdjęcie profilowe możesz w każdej chwili zmienić. 

Kliknij w przycisk Edytuj profil

a następnie w Zmień zdjęcie profilowe

W dalszej części Instagram podpowiada jakie podstawowe informacje powinieneś uzupełnić.

Dodaj numer telefonu: kliknij Dodaj numer telefonu.

Dodaj swoich znajomych i w prosty sposób połącz konto z Facebookiem: kliknij Połącz z Facebookiem.

Biogram.

Kolejnym ważnym krokiem jest wypełnienie pola Biogram, tzw. BIO. Jest to krótki opis twojego profilu. Masz na to zaledwie 150 znaków. Jest to miejsce, w którym, jakże krótkim opisem, masz zachęcić innych do obserwowania twojego konta. 

Aby uzupełnić biogram wejdź w Ustawienia

Następnie wypełnij pole Biogram

Po wypełnieniu kliknij Wyślij.

Przykłady

Jak utworzyć dobry biogram

Warto wykorzystać możliwość wstawienia w nim linku (np. odnoszącego do twojej witryny).

Warto wykorzystać w nim możliwość wstawienia oznaczenia.

Dodaj godziny i miejsce spotkań.

Dodaj myśl/hasło przewodnie.

Wybór rodzaju konta.

  1. Konto osobiste

Konto osobiste nie ma dostępu do statystyk. Jak sama nazwa wskazuje ten typ konta nie jest dedykowany firmom, organizacjom, stowarzyszeniom, markom.

Tylko ten typ konta daje możliwość ograniczenia dostępności twoich treści. Jeżeli ktoś będzie chciał rozpocząć obserwowanie twojego profilu, od razu otrzyma powiadomienie, że to konto jest prywatne, a Ty będziesz musiał zaakceptować tą prośbę bądź odrzucić. 

  1. Konto profesjonalne

Dedykowane firmom organizacjom, stowarzyszeniom, markom.

Wybierając ten typ konta masz dostęp do wielu danych/możliwości:

  • statystyki obserwujących,
  • wyniki konta,
  • nowe opcje kontaktu,
  • statystyki skuteczności postów,
  • możliwość tworzenia reklamy z pozycji Instagrama,
  • możliwość dodania przycisku CTA Call to Action bezpośrednio na profilu,
  • możliwość dodania kategorii opisującej konto,
  • możliwość dodania lokalizacji firmy.
  1. Konto twórcy.

Dedykowane osobom publicznym, producentom materiałów, artystom, influencerom. Mają znacznie większy wybór kategorii, ale nie można dodać CTA Call to Action czy lokalizacji.

Wybierając typ konta dla Twojego Kościoła zdecyduj się na konto profesjonalne. 

Pierwszy post, rolka, relacja.

Dodawanie z komputera CZY z urządzenia mobilnego – ISTOTNE RÓŻNICE.

KomputerUrządzenie mobilne
Klikając na komputerze w ikonkę krzyżyka rozwinie się tylko opcja utworzenia posta.








Klikając na urządzeniu mobilnym w ikonkę krzyżyka rozwinie się opcja utworzenia: posta, relacji, rolki czy transmisji na żywo.

Dodawaj z urządzeń mobilnych, planuj na komputerze (o planowaniu w dalszych częściach tego kursu).

Dodawanie posta na Instagramie.

Najpierw wybierz zdjęcie lub video. W jednym poście możesz umieścić do 10 zdjęć i filmów. 

Wybrane zdjęcie bądź film możesz wzbogacić o wybrany filtr.

Multimedia możesz dodawać nie tylko z Galerii, po kliknięciu strzałki

obok słowa Galeria rozwinie się następująca lista:

Zaznacz i dodaj interesujące Cię multimedia. Pojawi się następujące okienko:

  • Dodaj tekst, nie zapominając o emotikonach, hashtagach i nawiązaniu relacji z odbiorcami, np. w formie pytania. 
  • Możesz oznaczyć osoby – Oznacz osoby, gdyby takie były wymienione w tekście. 
  • Dodaj lokalizację klikając Dodaj lokalizację.
  • Jeśli ustawiasz jakieś wydarzenie, dodaj do niego przypomnienie, kliknij Dodaj przypomnienie.
  • Zaznacz gdzie jeszcze chcesz opublikować twój post: Facebook, Twitter, Tumblr
  • Rozwiń Ustawienia zaawansowane i upewnij się, że wszystkie ustawienia są zgodne z twoimi preferencjami.

Przed publikacją upewnij się że wszystko wprowadziłeś i zamieściłeś w swoim poście, po czym kliknij w prawym górnym rogu. Teraz twój post zacznie się publikować. Może to potrwać kilka sekund. 

Dodawanie relacji na Instagramie

Proces dodawania relacji wygląda bardzo podobnie jak dodawanie posta. 

Najpierw wybierz zdjęcie lub video. W jednej relacji możesz umieścić do 10 zdjęć i filmów.

Wybierając zdjęcia do relacji możesz je zaprezentować oddzielnie bądź w formie układu.

Istotnym jest, że tworząc układ możesz wybrać:

  • od 2 do 6 zdjęć,
  • tylko zdjęcia – filmiki nie wyświetlają się w formie układu.

Po wyborze zdjęć i filmików do relacji, każdy materiał możesz wzbogacić o

  1. Dodanie tekstu na materiale, @wzmianki czy lokalizacji. 

Po dodaniu kliknij , aby zapisać wszystkie zmiany.

  1. Dodanie poniższych. Po dodaniu kliknij , aby zapisać wszystkie zmiany.
  1. Dodanie filtrów. Po dodaniu kliknij ,aby zapisać wszystkie zmiany.
  1. Na każdym materiale możesz dodać tekst i każde w ten sposób zmienione zdjęcie bądź video możesz zapisać na swoim urządzeniu. Po dodaniu kliknij

, aby zapisać wszystkie zmiany.

Po zakończeniu modyfikacji materiałów wybranych do twojej relacji kliknij Dalej w prawym dolnym rogu.

Następnie zdecyduj, gdzie chcesz relację udostępnić. Po dokonaniu wyboru kliknij Udostępnij.

Po opublikowaniu relacji możesz również ją udostępnić, kliknij Udostępnij w… i zdecyduj komu i w jakiej formie chcesz ją udostępnić.

Możesz również wykonać następujące czynności:

Każda relacja może zostać zapisana jako relacja wyróżniona i wówczas będzie widoczna na twoim profilu. Relacje wyróżnione możesz zapisywać w tworzonych w tym celu, różnych folderach wyróżnionego materiału, każdy z innym tytułem i okładką.

Relacje, które nie zostaną zapisane jako wyróżnione, znajdziesz w archiwum relacji.

Dodawanie rolek na Instagramie.

Proces dodawania rolek wygląda bardzo podobnie, jak dodawanie posta i relacji. 

Najpierw wybierz zdjęcie lub video. W jednej rolce możesz umieścić do 10 zdjęć i filmów.

Możesz też dodać video utworzone na bieżąco, klikając:

Video może się składać z maksymalnie 15 sekund nagrania. Może ono być pocięte na kilka różnych części (maksymalny limit czasu to 15 sekund na całość).

Do każdego materiału możesz dodać dźwięk, klikając w :

.

Dźwięk możesz dodać z telefonu, z zapisanych, bądź nagrać na bieżąco.

Do każdego materiału możesz ponadto dodać:

  1. Tekst. Kliknij w tym celu poniższą ikonę i wybierz czcionkę, kolor i dodaj napis.
  1. Do każdego materiału możesz dodać: gif, datę, temperaturę, dzień tygodnia, itp. Kliknij w tym celu:

Rozwinie się poniższa lista:

  1. Do każdego materiału możesz też dodać własnoręczne napisy, rysunki, itp. Kliknij w tym celu:

wybierz kolor:

i narzędzie którym chcesz rysować:

 

Sprawdź czy dodałeś wszystkie potrzebne dodatki do materiału po czym kliknij Dalej.

Rozwinie się poniższe okno:

Uzupełnij o wybrane przez Ciebie opcje i kliknij Dalej. 

Rozwinie się poniższe okno:

Kliknij Udostępnij, aby opublikować rolkę w wybranych przez Ciebie umiejscowieniach.

Mateusz
Stefański

Creative director

Kreatywny wizjoner, marketingowiec-artysta. Zamiast chwytliwych haseł, woli od razu tworzyć z tego movement. Opracowuje strategie reklamowe, projektuje komunikację spójną z marką, planuje kampanie marketingowe i realizuje je na podstawie realnych potrzeb. Pierwsze kroki stawiał w 2014 roku w agencji reklamowej Engine w Sopocie. Od 2017 roku dyrektor wykonawczy Exodus Conference & Festival. Obecnie od 2019 roku realizuje szalone pomysły w roli dyrektora kreatywnego Kościoła Radość Życia w Gdańsku.

Olga
Nerc

Project Director

Współtworząca i kierująca wieloma zespołami marketingowymi w firmach Young Digital Planet, Nowa Era, Flugger farby. Od 2020 r. misjonarz, członek zespołu Ewangelicznej Polski. Z pasją tworzy i zarządza projektami. Współtworząca projekt Dziewczyny Się Spotykają, wyjazdy misyjne na Ukrainę oraz służbę dla małżeństw.

Paulina
Konieczny

Graphic Design

Z wykształcenia jest architektem, a na co dzień zajmuje się grafiką i tworzeniem brandingu. Zachwyca ją piękno połączone z funkcjonalnością. Jako brand designer pragnie tworzyć projekty, które będą odzwierciedleniem przedstawionej wizji, ale nie boi się również zapraszać swoich klientów do innowacyjnych rozwiązań. Wierzy, że każdy projekt może być dziełem o indywidualnym charakterze. Wraz z mężem Alkiem założyli Społeczność Miasto, w której od początku odpowiada za obszar designu, w tym za stworzenie identyfikacji wizualnej oraz grafik i wszelkich materiałów promocyjnych.

Gosia
Śmigielska

Film production

Z zawodu jest technikiem odzieży. Mimo że jej przygoda z szyciem i projektowaniem została wstrzymana, to obcowanie ze światem mody rozbudziło w niej chęci do kreatywniejszego stylu życia. Zaczęła interesować się grafiką, dokształcać w temacie fotografii i próbować krótkich form filmowych. W ten sposób od kilku lat aktywnie działa w branży kreatywnej. Obecnie jest studentką drugiego roku Sztuki Nowych Mediów na Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Gdańsku.

Estera
Wiaduch

Creative Writer

Absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku. Jej specjalność to gra na fagocie. W wolnej chwili realizuje się muzycznie w zespole ‘dzieła wybrane’. Nie tylko może tam pisać muzykę, ale i teksty, co okazało się jej kolejną pasją. Swoje pióro od dłuższego czasu może szkolić dzięki pracy dziennikarskiej w Nadmorskiej Grupie Medialnej (Norda.FM, Twoja Telewizja Morska, Nadmorski24.pl). Od kilku lat jest liderem młodzieżowym grupy WIDOKI. 

Dziękujemy za kontakt!

Już wkrótce reprezentant naszego zespołu odpowie
na Twoje pytania.

Magda
Ciszewska

Digital Marketing

Specjalizuje się w budowaniu i realizacji strategii marketingowo-sprzedażowych. Od paru lat związana z Wyższą Szkołą Bankową w Gdańsku, gdzie prowadzi zajęcia na kierunkach Social Media i Zintegrowany Marketing oraz e-Commerce. Swoją karierę zawodową poświęciła online marketingowi i nowym mediom. W ciągu 20 lat swojej pracy budowała globalne strategie marketingowe dla takich marek jak ClickMeeting, GetResponse, Heinz, Ford, Diageo, GlaxoSmithKline. Jest ekspertem w pozycjonowaniu marek, tworzeniu strategii marketingowych i wdrażaniu kampanii promocyjnych.