Rejestracja konta krok po kroku.
Aby założyć konto na Instagramie, możesz zrobić to na dwa sposoby:
- Jeśli posiadasz konto na Facebooku można utworzyć konto na Instagramie logując się przez Facebooka,
- Wypełnić potrzebne dane: Numer telefonu lub email, Imię i nazwisko, Nazwę użytkownika, utworzyć Hasło do konta.
W powyższych danych najważniejszy jest wybór nazwy, tzw. nick. Powinna być ona krótka, łatwa do zapamiętania, ciekawa. Nazwa może przyciągnąć uwagę i skłonić nowe osoby do zerknięcia na twój profil, czy nawet do jego zaobserwowania. Nie powinna być dłuższa niż 30 znaków. Składać może się z liter, cyfr, podkreśleń i kropek.
W kolejnym kroku wypełnij swoją datę urodzin.
Dla Instagrama jest to bardzo ważne i weryfikuje te dane.
Po co wypełniamy datę urodzin?
Po wypełnieniu powyższych danych twoje konto jest już założone.
Dane profilowe.
W kolejnym kroku Instagram sam podpowiada Ci co dalej powinieneś uzupełnić, aby dać się znaleźć innym użytkownikom Instagrama.
Zdjęcie profilowe przede wszystkim musi być dobrej jakości, okrągłe, bez napisów, bez logo, przejrzyste. Rozmiar minimalny 110*100 pikseli, rozmiar maksymalny 180*180 pikseli. Użyj formatu jpeg.
Zdjęcie profilowe możesz w każdej chwili zmienić.
Kliknij w przycisk Edytuj profil
a następnie w Zmień zdjęcie profilowe
W dalszej części Instagram podpowiada jakie podstawowe informacje powinieneś uzupełnić.
Dodaj numer telefonu: kliknij Dodaj numer telefonu.
Dodaj swoich znajomych i w prosty sposób połącz konto z Facebookiem: kliknij Połącz z Facebookiem.
Biogram.
Kolejnym ważnym krokiem jest wypełnienie pola Biogram, tzw. BIO. Jest to krótki opis twojego profilu. Masz na to zaledwie 150 znaków. Jest to miejsce, w którym, jakże krótkim opisem, masz zachęcić innych do obserwowania twojego konta.
Aby uzupełnić biogram wejdź w Ustawienia
Następnie wypełnij pole Biogram
Po wypełnieniu kliknij Wyślij.
Przykłady
Jak utworzyć dobry biogram
Warto wykorzystać możliwość wstawienia w nim linku (np. odnoszącego do twojej witryny).
Warto wykorzystać w nim możliwość wstawienia oznaczenia.
Dodaj godziny i miejsce spotkań.
Dodaj myśl/hasło przewodnie.
Wybór rodzaju konta.
- Konto osobiste
Konto osobiste nie ma dostępu do statystyk. Jak sama nazwa wskazuje ten typ konta nie jest dedykowany firmom, organizacjom, stowarzyszeniom, markom.
Tylko ten typ konta daje możliwość ograniczenia dostępności twoich treści. Jeżeli ktoś będzie chciał rozpocząć obserwowanie twojego profilu, od razu otrzyma powiadomienie, że to konto jest prywatne, a Ty będziesz musiał zaakceptować tą prośbę bądź odrzucić.
- Konto profesjonalne
Dedykowane firmom organizacjom, stowarzyszeniom, markom.
Wybierając ten typ konta masz dostęp do wielu danych/możliwości:
- statystyki obserwujących,
- wyniki konta,
- nowe opcje kontaktu,
- statystyki skuteczności postów,
- możliwość tworzenia reklamy z pozycji Instagrama,
- możliwość dodania przycisku CTA Call to Action bezpośrednio na profilu,
- możliwość dodania kategorii opisującej konto,
- możliwość dodania lokalizacji firmy.
- Konto twórcy.
Dedykowane osobom publicznym, producentom materiałów, artystom, influencerom. Mają znacznie większy wybór kategorii, ale nie można dodać CTA Call to Action czy lokalizacji.
Wybierając typ konta dla Twojego Kościoła zdecyduj się na konto profesjonalne.
Pierwszy post, rolka, relacja.
Dodawanie z komputera CZY z urządzenia mobilnego – ISTOTNE RÓŻNICE.
Komputer | Urządzenie mobilne |
Klikając na komputerze w ikonkę krzyżyka rozwinie się tylko opcja utworzenia posta. | Klikając na urządzeniu mobilnym w ikonkę krzyżyka rozwinie się opcja utworzenia: posta, relacji, rolki czy transmisji na żywo. |
Dodawaj z urządzeń mobilnych, planuj na komputerze (o planowaniu w dalszych częściach tego kursu).
Dodawanie posta na Instagramie.
Najpierw wybierz zdjęcie lub video. W jednym poście możesz umieścić do 10 zdjęć i filmów.
Wybrane zdjęcie bądź film możesz wzbogacić o wybrany filtr.
Multimedia możesz dodawać nie tylko z Galerii, po kliknięciu strzałki
obok słowa Galeria rozwinie się następująca lista:
Zaznacz i dodaj interesujące Cię multimedia. Pojawi się następujące okienko:
- Dodaj tekst, nie zapominając o emotikonach, hashtagach i nawiązaniu relacji z odbiorcami, np. w formie pytania.
- Możesz oznaczyć osoby – Oznacz osoby, gdyby takie były wymienione w tekście.
- Dodaj lokalizację klikając Dodaj lokalizację.
- Jeśli ustawiasz jakieś wydarzenie, dodaj do niego przypomnienie, kliknij Dodaj przypomnienie.
- Zaznacz gdzie jeszcze chcesz opublikować twój post: Facebook, Twitter, Tumblr
- Rozwiń Ustawienia zaawansowane i upewnij się, że wszystkie ustawienia są zgodne z twoimi preferencjami.
Przed publikacją upewnij się że wszystko wprowadziłeś i zamieściłeś w swoim poście, po czym kliknij w prawym górnym rogu. Teraz twój post zacznie się publikować. Może to potrwać kilka sekund.
Dodawanie relacji na Instagramie
Proces dodawania relacji wygląda bardzo podobnie jak dodawanie posta.
Najpierw wybierz zdjęcie lub video. W jednej relacji możesz umieścić do 10 zdjęć i filmów.
Wybierając zdjęcia do relacji możesz je zaprezentować oddzielnie bądź w formie układu.
Istotnym jest, że tworząc układ możesz wybrać:
- od 2 do 6 zdjęć,
- tylko zdjęcia – filmiki nie wyświetlają się w formie układu.
Po wyborze zdjęć i filmików do relacji, każdy materiał możesz wzbogacić o
- Dodanie tekstu na materiale, @wzmianki czy lokalizacji.
Po dodaniu kliknij , aby zapisać wszystkie zmiany.
- Dodanie poniższych. Po dodaniu kliknij , aby zapisać wszystkie zmiany.
- Dodanie filtrów. Po dodaniu kliknij ,aby zapisać wszystkie zmiany.
- Na każdym materiale możesz dodać tekst i każde w ten sposób zmienione zdjęcie bądź video możesz zapisać na swoim urządzeniu. Po dodaniu kliknij
, aby zapisać wszystkie zmiany.
Po zakończeniu modyfikacji materiałów wybranych do twojej relacji kliknij Dalej w prawym dolnym rogu.
Następnie zdecyduj, gdzie chcesz relację udostępnić. Po dokonaniu wyboru kliknij Udostępnij.
Po opublikowaniu relacji możesz również ją udostępnić, kliknij Udostępnij w… i zdecyduj komu i w jakiej formie chcesz ją udostępnić.
Możesz również wykonać następujące czynności:
Każda relacja może zostać zapisana jako relacja wyróżniona i wówczas będzie widoczna na twoim profilu. Relacje wyróżnione możesz zapisywać w tworzonych w tym celu, różnych folderach wyróżnionego materiału, każdy z innym tytułem i okładką.
Relacje, które nie zostaną zapisane jako wyróżnione, znajdziesz w archiwum relacji.
Dodawanie rolek na Instagramie.
Proces dodawania rolek wygląda bardzo podobnie, jak dodawanie posta i relacji.
Najpierw wybierz zdjęcie lub video. W jednej rolce możesz umieścić do 10 zdjęć i filmów.
Możesz też dodać video utworzone na bieżąco, klikając:
Video może się składać z maksymalnie 15 sekund nagrania. Może ono być pocięte na kilka różnych części (maksymalny limit czasu to 15 sekund na całość).
Do każdego materiału możesz dodać dźwięk, klikając w :
.
Dźwięk możesz dodać z telefonu, z zapisanych, bądź nagrać na bieżąco.
Do każdego materiału możesz ponadto dodać:
- Tekst. Kliknij w tym celu poniższą ikonę i wybierz czcionkę, kolor i dodaj napis.
- Do każdego materiału możesz dodać: gif, datę, temperaturę, dzień tygodnia, itp. Kliknij w tym celu:
Rozwinie się poniższa lista:
- Do każdego materiału możesz też dodać własnoręczne napisy, rysunki, itp. Kliknij w tym celu:
wybierz kolor:
i narzędzie którym chcesz rysować:
Sprawdź czy dodałeś wszystkie potrzebne dodatki do materiału po czym kliknij Dalej.
Rozwinie się poniższe okno:
Uzupełnij o wybrane przez Ciebie opcje i kliknij Dalej.
Rozwinie się poniższe okno:
Kliknij Udostępnij, aby opublikować rolkę w wybranych przez Ciebie umiejscowieniach.