ewangeliczni

Meta Business Suite – publikowanie i planowanie treści.

Aby opublikować, czy zaplanować treści na Instagramie można w prosty sposób zrobić to poprzez stronę Meta Business Suite. Dzięki Meta Business Suite wszystkie publikowane czy planowane przez Ciebie treści mogą być jednocześnie udostępniane na Facebooku.

Publikowanie postów.

Kliknij Zawartość na pasku po lewej stronie, a otworzy się okno z opublikowanymi, zaplanowanymi dotychczas treściami jak również widoczne będą zapisane wersje robocze.

Kliknij Utwórz post, po czym rozwinie się następujące okno:

Z tego miejsca zdecydujesz czy post ma być zamieszczony na Facebooku, Instagramie czy obu platformach. Wystarczy zaznaczyć odpowiednie w rozwijanym pasku Opublikuj.

Następnie dodaj tekst do posta, zamieść zdjęcie, video. Sprawdź jeszcze jak wygląda twój post: Podgląd Aktualności na Facebooku lub Instagramie. Jak poniżej

Jeśli wszystko się zgadza, kliknij Publikuj bądź Zaplanuj.

Publikowanie relacji.

W przypadku publikowania relacji postępuj podobnie jak przy tworzeniu postów, z tym, że w prawym górnym rogu kliknij Utwórz relację. Otworzy się następujące okno:

Z tego miejsca zdecydujesz czy post ma być zamieszczony na Facebooku, Instagramie czy obu platformach. Wystarczy zaznaczyć odpowiednie w rozwijanym pasku Udostępnij relację w:

Następnie kliknij Dodaj multimedia. Rozwinie się następujące okno:

Przytnij multimedia według swoich preferencji, dodaj tekst, naklejkę, link. 

Następnie kliknij Udostępnij relację bądź ją zaplanuj klikając Optymalne terminy po czym Zapisz wybrany termin.

Rolki na Instagramie musisz dodawać z urządzeń mobilnych/ze swojego telefonu.

Zarządzanie komunikacją.

KROK 1 – kliknij ikonę Skrzynka odbiorcza w pasku po lewej stronie

KROK 2 – wybierz, z którego miejsca chcesz prowadzić komunikację, czy z poziomu messengera, komentarze czy czatu, a może wszystkie. Po kliknięciu rozwiną Ci się wszystkie dotychczasowe wiadomości, na które możesz z tego poziomu w łatwy sposób odpowiedzieć. 

Warto z poziomu Meta Business Suite zarządzać komunikacją. Znacznie ułatwia to monitorowanie wpływających wiadomości. Pamiętajmy, że z tego poziomu widzimy wszystkie komunikaty, jakie pojawią się nie tylko na Facebooku ale i Instagramie. Nie musimy tracić czasu na przechodzenie z jednej platformy na drugą czy odczytywania wiadomości z wszystkich możliwych poziomów na tych platformach.

Statystyki.

Aby wyświetlić Twoje statystyki, wystarczy wybrać opcję Statystyki z pionowego menu po lewej stronie:

Filtrowanie wyników.

Wszystkie statystyki swojej strony możesz wyświetlać dla wybranego przedziału czasowego, który wybierasz samodzielnie w panelu statystyk:

Zasięgi profili.

Po wybraniu przedziału czasowego zobaczysz, jakie zasięgi wygenerowały twoje profile w danym okresie.

Zawartość.

Po wybraniu przedziału czasowego zobaczysz, jakie zasięgi wygenerowały poszczególne posty, czy relacje.

Odbiorcy.

Po wybraniu przedziału czasowego zobaczysz dane dotyczące twoich odbiorców: wiek, lokalizacja, czy płeć.

Warto z poziomu Meta Business Suite kontrolować statystyki na naszych platformach. Znacznie ułatwia to naszą pracę, Pamiętajmy, że z tego poziomu widzimy wszystkie statystyki dotyczące profilu zarówno na Facebooku ale i Instagramie. Nie musimy tracić czasu na przechodzenie z jednej platformy na drugą.

Do zobaczenia na kolejnej lekcji! 

Dołącz do programu Ewangeliczni na ewangeliczni.org

Mateusz
Stefański

Creative director

Kreatywny wizjoner, marketingowiec-artysta. Zamiast chwytliwych haseł, woli od razu tworzyć z tego movement. Opracowuje strategie reklamowe, projektuje komunikację spójną z marką, planuje kampanie marketingowe i realizuje je na podstawie realnych potrzeb. Pierwsze kroki stawiał w 2014 roku w agencji reklamowej Engine w Sopocie. Od 2017 roku dyrektor wykonawczy Exodus Conference & Festival. Obecnie od 2019 roku realizuje szalone pomysły w roli dyrektora kreatywnego Kościoła Radość Życia w Gdańsku.

Olga
Nerc

Project Director

Współtworząca i kierująca wieloma zespołami marketingowymi w firmach Young Digital Planet, Nowa Era, Flugger farby. Od 2020 r. misjonarz, członek zespołu Ewangelicznej Polski. Z pasją tworzy i zarządza projektami. Współtworząca projekt Dziewczyny Się Spotykają, wyjazdy misyjne na Ukrainę oraz służbę dla małżeństw.

Paulina
Konieczny

Graphic Design

Z wykształcenia jest architektem, a na co dzień zajmuje się grafiką i tworzeniem brandingu. Zachwyca ją piękno połączone z funkcjonalnością. Jako brand designer pragnie tworzyć projekty, które będą odzwierciedleniem przedstawionej wizji, ale nie boi się również zapraszać swoich klientów do innowacyjnych rozwiązań. Wierzy, że każdy projekt może być dziełem o indywidualnym charakterze. Wraz z mężem Alkiem założyli Społeczność Miasto, w której od początku odpowiada za obszar designu, w tym za stworzenie identyfikacji wizualnej oraz grafik i wszelkich materiałów promocyjnych.

Gosia
Śmigielska

Film production

Z zawodu jest technikiem odzieży. Mimo że jej przygoda z szyciem i projektowaniem została wstrzymana, to obcowanie ze światem mody rozbudziło w niej chęci do kreatywniejszego stylu życia. Zaczęła interesować się grafiką, dokształcać w temacie fotografii i próbować krótkich form filmowych. W ten sposób od kilku lat aktywnie działa w branży kreatywnej. Obecnie jest studentką drugiego roku Sztuki Nowych Mediów na Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Gdańsku.

Estera
Wiaduch

Creative Writer

Absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku. Jej specjalność to gra na fagocie. W wolnej chwili realizuje się muzycznie w zespole ‘dzieła wybrane’. Nie tylko może tam pisać muzykę, ale i teksty, co okazało się jej kolejną pasją. Swoje pióro od dłuższego czasu może szkolić dzięki pracy dziennikarskiej w Nadmorskiej Grupie Medialnej (Norda.FM, Twoja Telewizja Morska, Nadmorski24.pl). Od kilku lat jest liderem młodzieżowym grupy WIDOKI. 

Dziękujemy za kontakt!

Już wkrótce reprezentant naszego zespołu odpowie
na Twoje pytania.

Magda
Ciszewska

Digital Marketing

Specjalizuje się w budowaniu i realizacji strategii marketingowo-sprzedażowych. Od paru lat związana z Wyższą Szkołą Bankową w Gdańsku, gdzie prowadzi zajęcia na kierunkach Social Media i Zintegrowany Marketing oraz e-Commerce. Swoją karierę zawodową poświęciła online marketingowi i nowym mediom. W ciągu 20 lat swojej pracy budowała globalne strategie marketingowe dla takich marek jak ClickMeeting, GetResponse, Heinz, Ford, Diageo, GlaxoSmithKline. Jest ekspertem w pozycjonowaniu marek, tworzeniu strategii marketingowych i wdrażaniu kampanii promocyjnych.