ewangeliczni

Tworzenie kanału na YouTube krok po kroku.

Zakładanie konta Gmail i nowego konta na YouTube.

Aby utworzyć nowy kanał na YouTube, możesz wybrać jedną z dwóch metod:

  1. Założenie nowego adresu email i konta dedykowanego marce:

Możesz podpiąć swoje konto YouTube pod nowy dedykowany adres poczty Gmail. Aby to zrobić wystarczy wejść na https://accounts.google.com/ i wybrać opcję Utwórz konto.

Po przekierowaniu na stronę rejestracji wystarczy wpisać dane, na jakie chcesz zarejestrować swój Kościół. Może to być dedykowany email kontaktowy dla Twojej wspólnoty.

Po wybraniu adresu i ustawieniu hasła zaloguj się do swojego konta Google lub wejdź na ekran startowy logowania do YouTube https://www.youtube.com/account

Dane logowania do YouTube są tymi samymi, które podałeś do przy zakładaniu nowego adresu Gmail. 

Po zalogowaniu do swojego konta Google w prawym górnym rogu wybierz ikonę YouTube. Po przekierowaniu do strony domowej YouTube, wybierz opcję Utwórz kanał z menu w górnym prawym rogu. 

Nazwa kanału będzie nazwą, która była wybrana przy tworzeniu nowego adresu email. Możesz ją edytować przed kliknięciem przycisku Utwórz

2.               Podłączenie nowego kanału na YouTube do istniejącego konta Gmail.

Aby dodać nowy kanał YouTube do istniejącego adresu Gmail, należy najpierw wejść na YouTube do sekcji Account https://www.youtube.com/account

Następnie wybierz opcję Dodaj kanały lub zarządzaj nimi. Zostaniesz przekierowany na stronę z listą Twoich kanałów YouTube zawierającą opcję Utwórz kanał.

Kliknij w opcję Utwórz kanał. Na kolejnej stronie zostaniesz poproszony(a) o wybranie nazwy kanału. 

Nazwa kanału YouTube Twojego Kościoła, nie jest nazwą organizacji pod jaką zarejestrowany jest Twój Kościół. To nazwa skrócona, której zwykle używasz w komunikacji z członkami Kościoła i osobami zainteresowanymi. Pamiętaj, by była przyjazna i pozwala w łatwy sposób zidentyfikować Twój Kościół. Powinna być spójna z nazwą jaką stosujesz w innych kanałach w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram) dla zachowania spójności przekazu.

Powyższe metody zakładania nowych kanałów na YouTube mogą być stosowane zamiennie w zależności od Twoich preferencji. Poniżej przedstawiamy wady i zalety obu rozwiązań.

Dedykowany adres email dla nowego kanału YouTubeNowy kanał YouTube dodany do istniejącego adresu email
WadyZaletyWadyZalety
Dodatkowy adres email wymagający czasu na zarządzanie.
Brak zintegrowania z głównym kontem Gmail Kościoła.
Dodatkowe obowiązki dla osoby zarządzającej komunikacją w social media.
Wymaga dobrej organizacji pracy.
Dedykowany adres Gmail dla kanału YouTube. Możliwość oddelegowania zarządzania całą komunikacją YouTube, bez konieczności angażowania innych osób z Kościoła. Przejrzyste raportowanie.

Wymagane jest odpowiednie oznakowanie oraz oddelegowanie komunikacji YouTube. 





Pełna integracja z istniejącym kontem Gmail. Możliwość zarządzania wiadomościami od osób zainteresowanych z jednej głównej skrzynki email. Oszczędność czasowa, w przypadku gdy całą komunikacją w social media zarządza jedna osoba. 

Mateusz
Stefański

Creative director

Kreatywny wizjoner, marketingowiec-artysta. Zamiast chwytliwych haseł, woli od razu tworzyć z tego movement. Opracowuje strategie reklamowe, projektuje komunikację spójną z marką, planuje kampanie marketingowe i realizuje je na podstawie realnych potrzeb. Pierwsze kroki stawiał w 2014 roku w agencji reklamowej Engine w Sopocie. Od 2017 roku dyrektor wykonawczy Exodus Conference & Festival. Obecnie od 2019 roku realizuje szalone pomysły w roli dyrektora kreatywnego Kościoła Radość Życia w Gdańsku.

Olga
Nerc

Project Director

Współtworząca i kierująca wieloma zespołami marketingowymi w firmach Young Digital Planet, Nowa Era, Flugger farby. Od 2020 r. misjonarz, członek zespołu Ewangelicznej Polski. Z pasją tworzy i zarządza projektami. Współtworząca projekt Dziewczyny Się Spotykają, wyjazdy misyjne na Ukrainę oraz służbę dla małżeństw.

Paulina
Konieczny

Graphic Design

Z wykształcenia jest architektem, a na co dzień zajmuje się grafiką i tworzeniem brandingu. Zachwyca ją piękno połączone z funkcjonalnością. Jako brand designer pragnie tworzyć projekty, które będą odzwierciedleniem przedstawionej wizji, ale nie boi się również zapraszać swoich klientów do innowacyjnych rozwiązań. Wierzy, że każdy projekt może być dziełem o indywidualnym charakterze. Wraz z mężem Alkiem założyli Społeczność Miasto, w której od początku odpowiada za obszar designu, w tym za stworzenie identyfikacji wizualnej oraz grafik i wszelkich materiałów promocyjnych.

Gosia
Śmigielska

Film production

Z zawodu jest technikiem odzieży. Mimo że jej przygoda z szyciem i projektowaniem została wstrzymana, to obcowanie ze światem mody rozbudziło w niej chęci do kreatywniejszego stylu życia. Zaczęła interesować się grafiką, dokształcać w temacie fotografii i próbować krótkich form filmowych. W ten sposób od kilku lat aktywnie działa w branży kreatywnej. Obecnie jest studentką drugiego roku Sztuki Nowych Mediów na Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Gdańsku.

Estera
Wiaduch

Creative Writer

Absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku. Jej specjalność to gra na fagocie. W wolnej chwili realizuje się muzycznie w zespole ‘dzieła wybrane’. Nie tylko może tam pisać muzykę, ale i teksty, co okazało się jej kolejną pasją. Swoje pióro od dłuższego czasu może szkolić dzięki pracy dziennikarskiej w Nadmorskiej Grupie Medialnej (Norda.FM, Twoja Telewizja Morska, Nadmorski24.pl). Od kilku lat jest liderem młodzieżowym grupy WIDOKI. 

Dziękujemy za kontakt!

Już wkrótce reprezentant naszego zespołu odpowie
na Twoje pytania.

Magda
Ciszewska

Digital Marketing

Specjalizuje się w budowaniu i realizacji strategii marketingowo-sprzedażowych. Od paru lat związana z Wyższą Szkołą Bankową w Gdańsku, gdzie prowadzi zajęcia na kierunkach Social Media i Zintegrowany Marketing oraz e-Commerce. Swoją karierę zawodową poświęciła online marketingowi i nowym mediom. W ciągu 20 lat swojej pracy budowała globalne strategie marketingowe dla takich marek jak ClickMeeting, GetResponse, Heinz, Ford, Diageo, GlaxoSmithKline. Jest ekspertem w pozycjonowaniu marek, tworzeniu strategii marketingowych i wdrażaniu kampanii promocyjnych.