Funkcja Promuj post czy Reklama ustawiona w Menadżerze Reklam?
Promuj post to najprostsza i najuboższa (w zakresie optymalizacji) forma reklamy na Instagramie. Jednocześnie jest to najszybszy i najprostszy sposób reklamowania.
Menedżer Reklam to narzędzie do tworzenia i szczegółowego optymalizowania reklam. Dobre ustawienie reklamy wymaga większej wiedzy, natomiast jest to najbardziej skuteczna forma reklamowania, nie tylko na Instagramie, ale i na Facebooku.
Szczegółowe różnice między ustawianiem reklamy poprzez formę Promuj post, a Menadżerem Reklam zostały omówione w lekcji 5, gdzie zobrazowano jak wygląda:
- ustawienie celu reklamowego w każdej z form,
- różnorodność przycisków CTA (Call to Action) w każdej z form,
- umiejscowienie reklam w każdej z form.
Optymalizacja reklam w Menadżerze Reklam: Kampania, Zestaw Reklam, Reklama
Ustawienie reklamy w Menadżerze Reklam wiąże się z dodaniem Kampanii, Zestawu reklam oraz Reklamy.
- W Kampanii optymalizujemy cel kampanii, test A/B oraz budżet kampanii.
- W Zestawie reklam optymalizujemy grupę odbiorców, budżet oraz harmonogram, miejsce docelowe kierowania reklamy
- W Reklamie optymalizujemy grafiki, teksty, CTA.
Jedna kampania może składać się z więcej niż jednego Zestawu reklam. Jeden zestaw reklam może składać się z więcej niż jednej reklamy, co zobrazowano na poniższym obrazie:
Rodzaje reklam.
W Menadżerze reklam możesz ustawić różne typy reklam:
- pojedyńczy obraz,
- pojedyńczy film,
- reklama karuzelowa (minimum 2 obrazy lub filmy z możliwością przewijania),
- kolekcja (grupa elementów otwieranych w trybie pełnoekranowym na urządzeniu mobilnym) – najrzadziej wybierany rodzaj reklamy.
Formaty i rozmiary reklam na Instagramie:
- Format poziomy: 1200×628 pixeli,
- “Zwykły” kwadratowy post: 1080×1080 pixeli,
- Format pionowy: 1080×1350 pixeli,
- Format poziomy video: 1920×1080 pixeli,
- “Zwykłe” kwadratowe video: minimum 600×750 pixeli,
- Instagram Story: 1080×1920,
- Karuzela: 1080×1080 pixeli,
- Karuzela video: 1080×1080 pixeli.
Przykłady reklam dla Kościoła.